99,00 DKK
inkl. moms
  • På lagerafsendes indenfor 24 timer
  • Fragt 35,- Gratis v. køb over 400,-

  • Udvidet returret30 dage
  • Sikker handel på nettet



Træningselastik #02 rød

Styrkeklasse 2. En god all-round træningselastik til hjemmetræning. Den de fleste foretrækker.

 

Den røde elastik er vores bedst sælgende. Den har kun styrkeklasse 2, men dens styrke og kraft gør den til en rigtig god all-round elastik til træning af mange muskelgrupper, men bruges nok hovedsageligt af kvinder. Til mænd giver den en let støtte ved Pull-Ups.

Den røde elastik kommer for tiden med logo på, giv endelig besked inden bestilling, hvis det er afgørende for dig.

Vi har i alt 10 forskellige styrker på denne type elastik. Se nedenfor for mere vejledning mht. valg af styrke og elastik.

 

Et billigt fitnesscenter, du kan tage med dig overalt

Elastikkerne er et langt sammensat bånd og kan reelt erstatte håndvægte, vægtstænger og træningsmaskiner i rigtig mange øvelser. Du kan med træningselastikker derfor træne hvor som helst og når som helst; Træn derhjemme, på rejsen eller tag dem med på legepladsen og få trænet mens børnene er underholdt...

Du får her elastikker til træning i virkelig god kvalitet, der kan holde til mange mange øvelser! Køb dem i dag og kom i gang i morgen... Vi afsender alle hverdage og vores leverandører leverer normalvis næstkommende hverdag.

 

Hvordan bruger jeg elastikker til træning? 

En elastik til træning kan som sagt bruges til rigtig mange øvelser og det er næsten kun fantasien, der sætter grænser.

Den mest kendte er at stå med begge fødder på elastikken. Tag elastikken i hver hånd, hvorefter du kan træne arme (både biceps og triceps) og skuldre, afhængig af hvordan du løfter armene. Bøj dem og træn biceps. Læn dig fremover og træk lige arme opad og bagud og træn triceps eller bøj armene og træk bagud og mærk hvordan musklerne omkring skulderbladene arbejder. Eller stil dig ret op og stræk armene op over hovedet langs ørene og træn skuldre. Eller stræk de strakte arme lige ud fra siden af kroppen. Styrken på elastikken kan varieres ved variere afstanden mellem fødderne på elastikken og/eller når elastikken forkortes, ved at vikle den en eller flere gange om hånden eller tage fat andet sted på elastikken...

Du kan også lave squat med modstand. Stå på elastikken med fødderne under dine hofter, sæt dig på hug med elastikkens ender i skulderhøjde, så elastikken er stram. Rejs dig op ved at strække benene og skyd hovedet i vejret og mærk modstanden i baller og ben.

Brystpres kan laves ved, at du sætter dig på en stol med et stabilt ryglæn. Sæt elastikken bag om ryglænet og sæt dig på stolen. Tag fat i elastikken, så den er stram, når du har bukkede arme. Pres din arme horisontalt fremad foran brystet og mærk hvordan brystmusklen arbejder.

Du kan også sætte elastikken rundt om et lavere forankringspunkt, f.eks. benet på en tung sofa. Sæt dig ned på gulvet med ansigtet mod elastikken og træk som i en romaskine. Stil dig op og tag benet ind i elastikken, vend dig mod elastikken (sørg for at den er stram bagom det nederste af benet), træk det strakte ben bagud og mærk hvordan baller og baglår trænes. Stil dig herefter med siden til, så elastikken er stram nederst på siden af det yderste ben og træk det strakte ben langs kroppen væk fra kroppen og hele ydersiden af baller og ben trænes. 

Se også video nedenfor for meget mere inspiration :-)

 

Hvilken størrelse skal jeg vælge?

Du kan i nedenstående tabel se en oversigt over de forskelle elastikkers styrker. Hvilken størrelse du skal vælge, afhænger også af, hvilken øvelse du skal bruge træningselastikken til:

 

Styrketræning med modstand fra elastikken

Skal du bruge træningselastikken til at styrketræne (som alle de ovenstående beskrevne øvelser), så skal styrken vælges ud fra hvilke øvelser, du forestiller dig du skal lave. Man kan trække væsentligt flere kilo med biceps (ovearmene) end med eksempelvis triceps (mormorarmene). Ligesom benene også har flere kræfter.

 

Pull-Ups / Chin-Ups

Skal du bruge elastikken til support i forbindelse med Chin-Ups / Pull-Ups, skal du vælge en styrke, afhængig af hvor meget hjælp du ønsker. Ønsker du meget hjælp, skal du vælge en elastik så tæt på din kropsvægt som muligt. Ønsker du mindre hjælp skal du tage en elastik, der ligger hhv. tæt eller længere væk fra din kropsvægt. Jo mindre styrke, jo mindre support.

 

Flere eller én træningselastik?

Tænk over hvad du skal bruge elastikken til. De fleste øvelser udføres med én elastik. Du kan således komme langt ved bare at vælge én eller to elastikker i forskellige styrker. Styrken på elastikken kan også varieres ved at lægge den dobbelt eller ved at kombinere 2 elastikker. Jo mere trænet du bliver jo større styrke skal elastikken have. Du kan derfor opleve, at du efter et stykke tid skal øge modstanden på elastikken eller vælge en ny med en eller to større i styrkeklasse.

 

 Styrkeklasse 

  Farve 

  Styrke i kg

  Styrke i lbs  

  Størrelse i centimeter  

  1   Pink   ca. 1 - 11 kg     2,5-25   208 x 0,45 x 0,64 cm  
  2   Rød   ca. 2,3 - 23 kg     5,0-50   208 x 0,45 x 1,30 cm
  3   Lyseblå   ca. 4,5 - 27 kg     10-60   208 x 0,45 x 1,90 cm
  4   Sort   ca. 6,8 - 30 kg     15-65   208 x 0,45 x 2,10 cm
  5   Gul   ca. 11 - 36 kg     25-80   208 x 0,45 x 2,90 cm
  6   Lilla   ca. 14 - 41 kg     30-90   208 x 0,45 x 3,20 cm
  7   Grøn   ca. 23 - 55 kg     50-120   208 x 0,45 x 4,50 cm
  8   Mørkeblå     ca. 27 - 68 kg     60-150   208 x 0,45 x 6,40 cm
  9   Orange   ca. 32 - 77 kg       70-170   208 x 0,45 x 8,30 cm
  10   Grå   ca. 36 - 91 kg     80-200   208 x 0,45 x 10,1 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Nemme, billige og simple redskaber til at træne derhjemme, når du har tid og lyst.

Træning med elastikker

  • Træn hele kroppen
  • Nemt og når det passer dig
  • Kan tilpasses alle niveauer
Produktsidebanner "guidetilvægttab"
Copyright © 2021 LiviShape.dk
Vingelhøjvej 72, 6200 Aabenraa
Træningselastik #02 rød
99