Grøntsager med få kalorier

 

Grøntsager er generelt sunde og vigtige for et vægttab! Nogle grøntsager er dog ekstra gode for et vægttab, fordi de indeholder få kalorier.

Vi har lavet en liste over grøntsager med få kalorier:

  • Salat
  • Agurk
  • Bladselleri
  • Kinakål
  • Radiser
  • Squash
  • Asparges
  • Kinaradise
  • Tomater
  • Champignoner
  • Aubergine
  • Glaskål
  • Spinat
  • Spidskål
  • Blomkål
  • Hvidkål
  • Savoykål
  • Peberfrugt
  • Broccoli
  • Gulerod
  • Porre
  • Rosenkål
  • Grønkål

 

Icebergsalat og agurk har ca. 15 kalorier pr. 100 g, mens de sidstnævnte på listen som gulerødder og peberfrugt har omkring 35 kcal pr. 100 g.

Grøntsagerne kan være rå eller kogt. 

Ovenstående grøntsager kan med fordel bruges som supplement til et LiviShape kur-program.  Vi anbefaler, at der til hvert måltid, maks. suppleres med 100-200 g af ovenstående grøntsager.

 

 

Grøntsager med flest fibre

For at opnå mæthed er det også vigtigt at få fibre. Nedenfor er grøntsagerne med flest fibre pr. 100 g:

  • Gulerod
  • Rosenkål
  • Grønkål
  • Broccoli
  • Julesalat og frisésalat
  • Savoykål
  • Aubergine
  • Hvidkål
  • Spinat
  • Porre
  • Asparges
  • Blomkål

 

I forbindelse med LiviShape's kure anbefaler vi, at der til hvert måltid maks. suppleres med 100-200 g af ovenstående grøntsager.

 

 

Ovenstående liste er for inspiration og er ikke komplet.

 

Copyright © 2017 LiviShape.dk
Vingelhøjvej 72, 6200 Aabenraa